czwartek, 1 grudnia 2016

Struktura zapotrzebowania na języki obce na rynku pracy

Dzięki rozmowom z pracodawcami oraz analizie dziesiątek ogłoszeń o pracę w czterech różnych działach, udało nam się stworzyć strukturę zapotrzebowania języków obcych na rynku pracy. Sprawdziliśmy obszary, takie jak: informatyka, księgowość, finanse, PR, media, HR czy marketing. Zebrane przez nas dane zostały uporządkowane w formie przejrzystej tabelki oraz wykresów. Znajdziecie je poniżej.

UPDATE: Znacznie bardziej szczegółowe i dokładniejsze badanie z podziałem na województwa znajdziecie tutaj.

Dla każdej branży wybraliśmy dwadzieścia pięć przypadkowych ogłoszeń, łącznie zatem wychodzi ich sto. Przebadaliśmy, ilu pracodawców wymaga jednego języka obcego, dwóch i więcej oraz żadnego. Dane liczbowe oraz nazwy języków prezentujemy w tabelce, zaś wykresy pod nią prezentują uogólniony trend w danym obszarze.

Kliknij, aby powiększyć.

Obszarami, w którym języki obce odgrywają największą rolę, są informatyka oraz marketing, PR i media, przy czym w IT język angielski wiedzie znaczący prym. Najmniejszą rolę języki obce odgrywają w HR.

Najpopularniejszym drugim językiem obcym jest niemiecki, który pojawia się w każdym z czterech obszarów. Istotnymi językami są także francuski, hiszpański czy rosyjski. Największe zróżnicowanie drugich i kolejnych języków obcych występuje w działach marketing, PR i media.



Kliknij, aby powiększyć.

Wykresy bardzo dobrze unaoczniają, jaką wagę odgrywają języki obce w danym obszarze. Kolorem żółtym oznaczone są ogłoszenia, w których nie pojawił się wymóg językowy. Niebieski prezentuje ogłoszenia, w których pracodawca wymaga jednego języka obcego. Pomarańcz to dwa lub więcej języków obcych.

Z naszego badania jasno wynika, że w każdym z badanych obszarów ponad połowa pracodawców oczekuje znajomości co najmniej jednego języka obcego. W informatyce bardzo ciężko poradzić sobie bez angielskiego, podczas gdy największa różnorodność językowa występuje w marketingu i mediach.

Udostępnij:

0 komentarze:

Prześlij komentarz